onsdag 2 september 2009

Mental high five!

DAGENS:
Klockan för tidigt ringer det på dörren. Muy muy märkligt. Det är för tidigt för både jultidningar och homies. Drar vårt ena leopardtäcke runt kroppen, och släpar mig till dörren med ett rött morgonsvinto på skallen. Öppnar dörren och ingen är där. "Hepp!" tänker jag och börjar mentalt somna om när det kommer en byggis springande upp för trappan. Fast han säger ingenting, han mest stirrar. Under hans stirromania glider en till byggis upp bakom honom och joinar hans stirrande. När jag väl inser att de nog är förvånade över att se någon under 70 (ja, alla grannar är 70ish) endast iförd ett leopardtäcke och gaddningar (byggisar gillar sånt haha) får jag ur mig ett godmorgon. De förklarar att de är här för att byta vår skiljevägg på balkongen yadayada. Jag svarar: "Ni kan väl komma tillbaka när jag är mer vaken och mindre naken?" De börjar asgarva, jag inser att jag rimmat och sen låter de mig gå och lägga mig igen.
Jag är för skön, så sant som det är sagt. Godnatt/K

Inga kommentarer: